torsdag 10. mai 2012

Serieåpning 2012

Da er sesongen i gang og for en start vi hadde! Ni knallsterke nkbilere møtte friske og uthvilte til åres første hjemmekamp på Dal. Motstander var fjorårets serietoer Nexans, som vi for øvrig tapte mot i seriestarten i fjor.

Vi starter kampen forrykende mot seks Nexans’ere og trillet godt ball. Nexans virket umotiverte og tunge og var lite lystne på å løpe. Det var fortjent at Hans Martin styrer inn 1-0 etter fem minutter. Like etter setter samme mann inn 2-0. To scoringer fører Hans Martin rett til innbytterbenken. Inn kommer Per-Johan som fra samme posisjon som Hans Martin kontrollert setter inn 3-0.

Etter dette mister jeg kontrollen på hvem som scorer, men vi leder 7-0 til pause.

Etter pause tar det relativt lang tid før vi igjen scorer. Vi scorer og scorer frem til det står 10-0. Så gjør Kenneth S et relativt dårlig utspill som keeper. Dette fører til at det kommer tre Nexansspillere alene mot keeper, og 10-1 er et faktum.

Vi fortsetter imidlertid spillet også etter scoringen i mot og setter tre mål til. 13-1 i seriepremiæren altså!

Laget: Kenneth A, Kenneth S, Lino, Petter R, Hans Martin, Pål Harald, Bjørnar, Per-Johan og Espen Gjervan.

Mål: Hans Martin 3, Lino 2, Per-Johan, Gjervan 2, Petter R 2, Kenneth A 2 og Pål Harald.

3 kommentarer:

  1. Dersom PJ kan fortelle om skåringen sin, kan vi greie å få en oversikt over assists også. Har alle unntatt ved hans skåring, tror jeg. Veldig i tvil om Heggdal skal få en, men den diskusjonen kan vi ta når vi møtes. #8

    SvarSlett
  2. Jeg husker det svartnet. I fult firsprang fremover, som Harald Martin i sine glansdager, skjønner jeg plutselig at det er en reel fare for at jeg får en leken gjennombruddspassning. Alt blodet flommer opp til topplokket. Tenker som Harald Martin; ikke tenk ikke tenk. Det svartner. Jeg holder på å snuble, trolig i ballen. Når jeg endelig kommer til meg selv, ser jeg til min store overraskelse at kula ligger i nettet. Hva skjedde? No f#¤%ing clue. Jeg jubler hemninsløst, tenker å ta en Mini feiring, men det slår meg at jeg ikke kan hoppe (samme syndrom som Petter R). Ingen andre er spesielt overlykkelige. Alle andre tenker, den kunne bestemora mi satt inn! Hans Martin er noe bitter for at han byttet, han kunne fått ekte hattrick. Jeg tror I føler med meg og klapper forsiktig.

    I ettertid mener jeg at Pål Harald sende den kula, mens Lino påstår hardnakket at det var han.

    SvarSlett
  3. Rettelser: fullt og reell. Hårda bud når det ikke er noen autokorrektur.
    PJ

    SvarSlett